گارانتی به شرط سلامت دیسک به چه معناست؟!

محمدرضا رحیمی سه شنبه 22 مهر 1399 - 17:20
گارانتی به شرط سلامت دیسک به چه معناست؟!
اگر ماشین باز باشید یا برای خرید لنت به لوازم یدکی مراجعه کرده باشید حتما درمورد گارانتی به شرط سلامت دیسک را شنیده اید . اما این فروشندگان چگونه متوجه سلامت دیسک میشوند و فراتر از آن چگونه فروشنده اینترنتی از راه دور متوجه مشکل دیسک ترمز شما می شود ؟

اگر ماشین باز باشید یا برای خرید لنت به لوازم یدکی مراجعه کرده باشید حتما درمورد گارانتی به شرط سلامت دیسک را شنیده اید.

هر شرکت معتبر سازنده لنت داخلی و خارجی اولین نکته ای را که در دستور کار خود قرار می دهد فرمول لنتی هست که در هنگام ترمز گیری اصطلاحا جیغ نزند!

اما جه اتفاقی می افتد که با وجود اینکه لنت معتبر تهیه میکنیم باز صدای آن آزار دهنده روحمان میشود!

مشکلاتی نظیر دیسک تاب دار یا لبه دار ، درست جا نزدن دیسک ترمز ، مشکل از سیستم ترمز (مانند خودرو های ریو و تیبا که هر لنتی ساکت روی آن سوار نمیشود! ) و همینطور کیفیت پایین لنت میتواند علت نویز و صدا دار شدن ترمز گیری باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید به علت تاب داشتن دیسک یا درست جا نزدن آن توسط نصاب این لنت فقط قسمت فوقانی خود را درگیر ترمز گیری کرده و پایین آن با لنت نو تفاوتی ندارد! این نوع لنت مرجوعی بعلت مشکل از دیسک یا نصاب شامل گارانتی لنت هایی مشروط به سلامت دیسک نمیشوند چون مشکل اصلی از لنت نیست همچنین مورد دیگری که شامل حال این گارانتی نمیشود خراش عمیق نسبت به دیکر خراش های معمول روی لنت است که نشان از لبه دار بودن دیسک دارد و صدای آن بعلت کیفیت لنت نیست.

به طور کلی نسبت آهن به کار رفته در لنت تاثیر مستقیمی در نویز و صدای آن خواهد داشت که این مطلب نیز در مقاله دیگری خدمتتان ارائه خواهد شد.

سپاس از همراهیتان تیم اس آر کالا

بازخوردها